Свържете се с нас, през връзките по-долу:

Повторна употреба

Запознайте се с новите начини, които откриваме за повторно използване на части и ресурси

Toyota Reuse

Ние намаляваме използването на суровини, пестим енергия и помагаме за опазването на околната среда.

Като общество, ние знаем, че не можем да продължим да изхвърляме ненужното и че трябва да намерим по-добри и по-лесни начини за повторно използване на нещата, които създаваме, и ресурсите, които използваме в тяхното производство.

Въведохме поредица от системи, предназначени да удължат експлоатационния живот на частите и компонентите, като в някои случаи им се дават нови и различни приложения. Например, стартирахме мащабна операция за преработка на употребявани агрегати и е видно как по целия свят нашите хибридни батерии биват демонтирани от автомобилите, за да се използват за съхраняване на чиста, генерирана от слънцето енергия.

Концепцията за повторна употреба се отнася и за нашата мисия да пестим вода, като я използваме възможно най-малко и рециклираме отпадъците, генерирани от нашите производствени процеси. Нашето внимание към детайла означава да бъдем сигурни, че опаковъчните кутии, в които се доставят нашите части, са проектирани така, че да могат да се използват отново и отново.

КАК ПОВТОРНОТО ИЗПОЛЗВАНЕ МОЖЕ ДА ДОПРИНЕСЕ...

  • Показва икономиите, постигнати в резултат на подобряване на опаковката, реализирано от нашия Европейски център за части (2015 г.).
  • 132 милиона литра използвани повторно

    Количество събрана дъждовна вода, „използвана повторно“ в нашето производствено съоръжение във Франция (август 2014 г.-август 2015 г.).

  • Производството на чисто нов DPF* идва с тежък CO2 отпечатък от 22,6 кг, при преработен DPF се отделят само 3,3 кг (проучване Chalmers University, Гьотеборг).

    *Дизелов филтър за твърди частици

Ето някои от начините, по които използваме ресурси

  • Възстановени части

    Ние управляваме цялостна програма за повторна преработка на части, която приема обратно използвани части от нашата европейска търговска мрежа. Върнатите части се проверяват и ремонтират в център за преработка, като всички износени елементи биват подменени. Частта се сглобява отново, опакова и предоставя на клиентите на конкурентни цени, така че и те да бъдат съпричастни към устойчивостта. Основните артикули, които преработваме, включват компресори за климатици, автоматични скоростни кутии, кормилни рейки, цилиндрови глави, двигатели и комплекти съединители.

Батериите, които използваме в нашите хибриди, са проектирани да бъдат надеждни и да издържат през целия живот на превозното средство, което захранват. Дори когато едно хибридно електрическо превозно средство достигне края на полезния си живот, могат да се намерят нови приложения за неговата хибридна батерия, тъй като тя все още има остатъчен капацитет.
  • Възстановени части

    Toyota Hybrid батерия

    Различните видове батерии,  базирани на никел и литий,  които използваме в нашите хибриди, са предназначени за дългосрочна употреба и не е нужно да се сменят по време на живота на автомобила.

  • Всъщност в много от случаите те живеят по-дълго от превозните средства, които задвижват. Ние проучваме как тези батерии могат да бъдат преработени за повторно използване в нашите превозни средства и да продължат да служат за полезни цели в други приложения, най-вече като стационарни или аварийни устройства за съхранение на енергия.

Стационарен склад

Когато животът на хибридният автомобил приключи – по естествен начин или преждевременно, поради злополука, има всички шансове неговата хибридна батерия да е все още в добро работно състояние и готова да служи за нова цел като полезно средство за съхраняване на устойчиво произведена енергия.

След като хибридното превозно средство достигне края на полезния си живот, неговата тягова батерия може все още да е в изправност. В такива случаи хибридната батерия може да бъде извадена и използвана като самостоятелна стационарна единица за съхранение на енергия. Използвани в групи, тези батерии могат да задържат голямо количество електричество, което може да се използва като част от координирана система за пестене на енергия или дори като резервно аварийно захранване.

По света вече виждаме добри примери за хибридни батерии, работещи по този начин. В САЩ те се използват за съхраняване на генерирана от слънцето електроенергия в рамките на екологична инициатива в Националния парк Йелоустоун, а в Япония нашите дилъри използват подобен подход, за да осигурят енергия за своите изложбени пространства. Ние проучваме възможностите за такъв тип дейност в Европа, където в момента броят на наличните батерии е ограничен, поради тяхната надеждност.

Съхранение на зелена енергия в Националния парк

Повече от 200 рециклирани хибридни батерии от автомобили Toyota Camry, се използват като част от проект за възобновяема енергия в резервата Йелоустоун, най-старият национален парк в САЩ. Заедно те образуват стационарно устройство за съхраняване на енергия, генерирана от слънчевите панели в парка. С общ капацитет от 85 кВтч, те лесно и удобно доставят енергията, необходима на сградите в кампуса Ламар Бъфало ранч.

Вярваме, че използването на батериите по този начин може да увеличи двойно техния полезен живот, допринасяйки за създаване на система, която не отделя въглеродни емисии при генериране, съхранение и разпределение на енергия.

Живот на батерията след автомобила: ефектът на Toyota

Ефективно енергийно планиране в Япония

Няколко търговци на Toyota в Япония започнаха да използват Smart Green Bateries – хибридни батерии, използвани като стационарно хранилище на слънчева електроенергия. Десет батерии от автомобили Prius са събрани заедно, за да съхраняват електроенергия, произведена от местни фотоволтаични панели. След това тази енергия се използва в моменти на пиково търсене, за да помогне за намаляване на енергийните разходи.

Още по-голяма ефективност може да се постигне, когато батериите се използват като част от сградната система за управление на енергията, заедно с функции като енергийно ефективна климатизация и LED осветление. Хибридните батерии също се използват успешно като аварийни устройства за съхраняване на енергия по време на национални бедствия в Япония.

По какъв друг начин използваме повторно ресурсите?

Научете повече