Преминаване към основното съдържание. (Натиснете Enter)
Връзки за бърз достъп

Как отговаряме на критиците на технологията с горивни клетки?

горивни клетки

"Електрическите автомобили с горивни клетки са твърде скъпи"

 

Също както при хибридното електрифицирано задвижване, ние знаем, че ще отнеме време електрическите автомобили с горивни клетки да се наложат като популярен, масов избор. За да ги направим достъпни, трябва да гарантираме, че и цените им ще са достъпни. По време на разработването на Mirai успяхме да намалим цената на нашата система с горивни клетки с 95% в сравнение с предшественика ѝ FCHV-adv от 2008 г. Постигнахме това, като направихме компонентите ѝ по-малки, по-леки, по-ефективни и по-евтини за серийно производство.

Освен това системата споделя много общи части с нашите хибридни електрически модели, включително електродвигателя, което спестява разходи и повишава надеждността. Убедени сме, че както при хибридните електрифицирани модели, електромобилите с горивни клетки ще стават все по-достъпни с нарастването на продажбите. 

"Няма специализирана инфраструктура"  

  

Вярно е, че сме на ранен етап от разработването на мрежа за производство, дистрибуция и продажба на водородно гориво. Знаем, че осигуряването на тези съоръжения е от съществено значение за подпомагането на първите клиенти на електромобили с горивни клетки и като производител активно насърчаваме развитието на инфраструктурата заедно с партньори от промишлеността и правителството – например чрез участието ни в европейския проект Hyfive. Също така участваме активно в Партньорството за чиста енергия, най-големия европейски демонстрационен проект за водородна мобилност, и в UKH2Mobility, който насърчава търговското внедряване на електромобили с водородни горивни клетки в Обединеното кралство.

Напредъкът е налице – и при пазарната премиера на Mirai през 2015 г. в европейските страни, в които той беше пуснат в продажба, вече имаше 40 станции за зареждане с водород, а стотици други бяха планирани да последват. Освен че трябва да се осигурят голям брой обекти, е важно те да бъдат стратегически разположени, да обслужват големите градове и основните пътища, които ги свързват.

Производството на водород зависи от изкопаемите горива

„Производството на водород зависи от изкопаемите горива“

Водородното гориво може да се получи от много различни източници, които са в изобилие. В Европа в момента повечето водород се произвежда чрез парен реформинг, който използва природен газ като изходен материал, или чрез електролиза, която произвежда водород от вода. Вече е възможно да се използват възобновяеми източници, като слънчева енергия, вятър или хидроенергия за процеса на електролиза.

Това е от ключово значение, за да се гарантират отлични въглеродни емисии на водорода „от източника до колелата“. Цялото производство на водород в Дания е от възобновяеми източници, а Германия и други страни се очаква да приемат този „зелен“ вид производство на водород през следващите години.

Производството на водород зависи от изкопаемите горива

"Електрическите автомобили с батерии са по-ефективни от тези с горивни клетки"

 

Въпросът за ефективността на различните автомобилни технологии не се отнася само до това какво може да се постигне днес. Важно е също така да се помисли как ползите от тях могат да бъдат устойчиви в бъдеще. Именно тук виждаме ценната роля на водорода като основен източник на енергия с ниски емисии, който може да се произвежда от възобновяеми източници.

С Mirai и нашата електрическа технология с водородни горивни клетки ние предлагаме и практично решение – пълноразмерен седан, който не се нуждае от зареждане през нощта и може да измине същото разстояние като подобен бензинов автомобил с пълен резервоар гориво. Тази комбинация от удобство, възможности и екологична ефективност не може да бъде сравнена с днешния електромобил.