Свържете се с нас, през връзките по-долу:

Историята на Four

GT-FOUR

Име, което е синоним на възможности и качества в реалния свят и икона на рали спорта през 80-те и 90-те – дисциплина, която изисква сила, прецизност и увереност. Сега, повече от 20 години, откакто Celica GT-FOUR се появи на сцената за последен път, наследството има своето продължение. Този път като GR-FOUR, авангардната система за двойно предаване (4WD) в новия GR Yaris.

Успех на всякакви настилки

Създаден не само да радва ентусиастите по любимите им пътища, но и да осигури победи на най-високото ниво на моторния спорт, легендарната GT-FOUR беше – и все още е – същинската Celica. Открийте само някои от акцентите от нейния славен живот.

Celica ST165 GT-Four road car (сериен модел)

1986 – 1989 г.

  • Двигател 2,0-литров DOHC Turbo (3S-GTE)
  • Мощност 185 к.с.
  • Въртящ момент 249 Нм
  • Тегло 1480 кг

Базиран на четвъртото поколение Celica лифтбек, ST165 GT-FOUR включваше система за  постоянно задвижване на четирите колела и – по това време – най-мощния 2,0-литров двигател в Япония. Лесно отличаващ се с по-големите си отвори на предната броня и ярко изразените стикери, GT-FOUR ще осигури в бъдеще перфектната основа за атаката на Toyota Team Europe (TTE) за титлата във WRC.

Celica ST165 GT-Four rally car (рали модел)

1988 – 1991 г

  • Дебют на WRC 1988 Тур де Корс
  • Първа победа във WRC 1989 Рали Австралия
  • WRC победи 13
  • WRC Шампионат 1990 WRC Шампион при пилотите

ST165 Celica GT-FOUR беше не само първият състезателен рали автомобил на Toyota със задвижване на четирите колела, но и първата Toyota, способна да се състезава на най-високото ниво на Световния рали шампионат (WRC). След сериозна дебютна година през 1988 г. и първата си победа във WRC през 1989 г., Карлос Сайнц ще си осигури титлата в шампионата при пилотите във WRC през 1990 г. на волана на ST165 GT-FOUR.

Celica ST185 GT-Four road car (сериен модел)

1989 – 1993 г

  • Двигател 2,0-литров DOHC Turbo (3S-GTE)
  • Мощност 225 к.с.
  • Въртящ момент 304 Нм
  • Тегло 1390 – 1520 кг

ST185 GT-FOUR е базиран на петото поколение Celica лифтбек. Известен като GT-FOUR RC в Япония и Carlos Sainz Limited Edition в цяла Европа, той  се отличаваше от гамата със своя специфичен отвор на капака, олекотени брони и плакет със съответния номер в лимитираната серия. За целта на хомологацията ST185 GT-FOUR е произведен само в 5000 броя предназначени за продажба. 

Celica ST185 GT-Four rally car (рали модел)

1992 – 1994 г

  • Дебют във WRC 1992 г. Рали Монте Карло
  • Първа победа във WRC 1992 Рали Сафари
  • WRC победи 16
  • WRC шампионати 1992 г., 1993 г., 1994 г. титла при пилотите, 1993 г. и 1994 г. титла при производителите

Към днешна дата ST185 Celica GT-FOUR ще бъде запомнен като най-успешния рали автомобил на Toyota. През трите години, в които се състезава, тя печели 16 победи във WRC, три титли във  WRC при пилотите и две „корони“ във WRC при производителите. Незабавно разпознаваем с прочутата си бяло-зелено-червена окраска на Castrol, ST185 GT-FOUR ще пренесе със стил Карлос Сайнц, Юха Канкунен и Дидие Ориол до титлите във WRC.

Celica ST205 GT-Four road car (сериен модел)

1994 – 1999 г

  • Двигател 2,0-литров DOHC Turbo (3S-GTE)
  • Мощност 255 к.с.
  • Въртящ момент 304 Нм
  • Тегло 1390 – 1440 кг

Базиран на ярко отличаващата се предна част на серийния модел с „фиксирани предни светлини“ от шестото поколение лифтбек, Celica ST205 е най-мощният GT-FOUR до момента. Произведен в лимитирана серия от само 2500 автомобила, хомологационният модел се отличава с алуминиев капак с по-ниско тегло, усъвършенствана спирачна система с четирибутални апарати и допълнителни 30 к.с., благодарение на подобрената система за турбо пълнене и междинния охладител. Мотивацията? Още една титла във WRC.

Celica ST205 GT-Four rally car (рали автомобил)

1994 – 1997 г.

  • WRC Дебют 1994 Рали GB
  • Първа победа на WRC 1995 Tour De Corse
  • WRC победи 1
  • WRC Шампион 0

На теория ST205 GT-FOUR разполагаше с всички съставки за
успех: шампионски гени в своята ДНК, изключителна аеродинамика и уникална анти-лаг система на турбокомпресора. За съжаление, с изключение на победата на Ориол на Корсика и акценти като невероятния финал две-три-четири в Нова Зеландия, потенциалът на модела така и не беше реализиран и отборът премести фокуса си върху новата Corolla през 1998 г.